Cum se face depunerea on-line a declarațiilor la Fondul pentru mediu?

In luna Iulie 2019 a fost publicat in Monitorul Oficial Ordinul 572/2019, Ordin care stabilește regulile aplicabile în cazul depunerii on-line a declarațiilor la Fondul pentru mediu.
Depunerea on-line a declarațiilor la Fondul pentru mediu se va face prin intermediul serviciului „Depunere declarații on-line”, care va fi pus la dispoziția contribuabililor/ plătitorilor, pe pagina de Internet a Administratiei Fondului pentru Mediu.
METODOLOGIE:
- Contribuabilul face o cerere on-line pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu prevăzută de Anexa 1 la Ordinul 572/2019;
- AFM va genera un cont de acces al contribuabilului/ plătitorului,
- Contribuabilul obtine o semnatura electronica calificata (pe model ANAF) de la o entitate specializata si autorizata in acest sens, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014;
- Contribuabilul face declaratia on-line folosind contul de acces generat de AFM si va semna cu semnatura electronica*;
- Pentru confirmarea depunerii declaratiei, Platforma serviciului „Depunere declarații on-line” generează un număr de înregistrare și o dată a comunicării pentru fiecare declarație încărcată; Acel numar constituie dovada depunerii declaratiei;
*In cazul in care contribuabilul decide sa delege intocmirea declaratiei catre AFM unui tert (o firma de consultanta, spre exemplu), tertul va trebui sa obtina un certificat de la AFM si, in baza certificatului, contribuabilul va trebui sa intocmeasca o declaratie Notariala in acest sens;
Declaratia notariala trebuie sa cuprinda urmatoarele:
- a) datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului, după caz;
- b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
- c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de împuternicit pentru utilizarea serviciului „Depunere declarații on-line”;
- d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificările referitoare la confirmarea declarațiilor privind obligațiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanță, precum și comunicarea actelor prevăzute la alin. (5) și a altor documente ori informări emise de Administrația Fondului pentru Mediu;
- e) acordul privind primirea de informări prin poșta electronică;
- f) acceptul privind termenii și condițiile de utilizare a serviciului „Depunere declarații on-line”.
Declaratia Notariala intocmita de reprezentantul legal al contribuabilului trebuie sa fie comunicata prin scrisoare recomandata sau prin depunere direct la AFM in original.
Daca se decide revocarea persoanei imputernicite se va face o revocare in sistemul on-line concomitent cu comunicarea unei solicitari scrise, transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, către Administrația Fondului pentru Mediu.
În situația în care persoanei împuternicite îi expiră valabilitatea mandatului acordat, se reia procedura de înrolare prevăzută la capitolul IV din Ordinul 572/2019.
Atentie! Termenul limita de 25 ale lunii pentru depunerea declaratiei, nu se modifica.
AVANTAJE ALE SISTEMULUI ON-LINE:
Utilizarea serviciului “Depunere declarații on-line”, pe langa eficientizarea timpului, permite urmatoarele:
- a) vizualizarea istoricului declarațiilor comunicate;
- b) vizualizarea situației plăților efectuate la Fondul pentru mediu;
- c) vizualizarea notificărilor referitoare la administrarea contului de acces, confirmarea declarațiilor privind obligațiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanță, precum și referitoare la actele administrativ-fiscale, a actelor de procedură și altor documente ori informări comunicate de Administrația Fondului pentru Mediu.