Consultanță de Mediu

CSR

You are here:

Responsabilitatea socială a companiilor (CSR) la un click distanță

Consultanta de Mediu - Ce este CSR? - Stratos.ro

CSR - Ce este?

Responsabilitatea Socială a Companiilor (CSR) este un concept relativ nou în terminologia și practica companiilor din Romania și face referire la implicarea acestora în îmbunătățirea comunității în care activează (acțiuni care vizează protecția mediului înconjurător, proiecte menite să îmbunătățească mediul de viață și de lucru al angajaților, activități filantropice, inițiative din sfera educațională / de cercetare etc.).

CSR - La ce folosește?

În urma apariției Directivei UE 95/2014, transpusă în legislația noastră prin Ordinul nr. 1938/2016, care obligă companiile de interes public ce au peste 500 de angajați să publice informații ce țin de impactul pe care îl au asupra mediului înconjurător și în societate, o mare parte din companiile multinaționale și firmele mari românești au început să-și dezvolte o cultură proprie de responsabilitate socială – CSR. 

Responsabilitate Socială / CSR - Cum te ajută Stratos?

Dacă ești o companie cu peste 500 de angajați și ai un impact mare asupra mediului înconjurător și în comunitate, poți apela cu încredere la un consultant de mediu Stratos.

Stratos își propune familiarizarea partenerilor săi cu acțiunile de responsabilitate socială, oferindu-le o viziune complexă asupra implementării de strategii de CSR, adaptate nevoilor și specificului activității fiecăruia.

Avize și Autorizații - Acordul de Mediu - Stratos.ro

Întrebări frecvente

Ce este CSR?

Responsabilitatea Socială a Companiilor (CSR) este un concept relativ nou în terminologia și practica companiilor din Romania și face referire la implicarea acestora în îmbunătățirea comunității în care activează (acțiuni care vizează protecția mediului înconjurător, proiecte menite să îmbunătățească mediul de viață și de lucru al angajaților, activități filantropice, inițiative din sfera educațională / de cercetare etc.).

La ce este nevoie de CSR?

n urma apariției Directivei UE 95/2014, transpusă în legislația noastră prin Ordinul nr. 1938/2016, care obligă companiile de interes public ce au peste 500 de angajați să publice informații ce țin de impactul pe care îl au asupra mediului înconjurător și în societate, o mare parte din companiile multinaționale și firmele mari românești au început să-și dezvolte o cultură proprie de responsabilitate socială – CSR.

Ce presupune CSR?

CSR presupune crearea de relaţii pe termen lung şi egal profitabile cu piaţa şi cu mediul social, deci mai mult decât simplul act de filantropie sau donaţie. Deşi necesită costuri, CSR este o strategie de management profitabilă, în măsura în care generează, pe termen lung, credibilitatea şi încrederea necesare unei companii în relaţiile cu cei de care depinde, acţionari, parteneri de afaceri, clienţi.

Ce reprezintă CSR?

CSR (Responsabilitatea Socială Corporatistă) reprezintă mai exact implicarea companiilor în îmbunătăţirea comunităţii în care activează. Un CSR nu înseamnă că o companie va face o simplă donaţie, ci mai mult de atât; înseamnă o schimbare la nivel de mentalitate, la nivel de cultură organizaţională, înseamnă iniţiativă, implicare şi acţiuni care au un impact pozitiv asupra societăţii. Campaniile CSR nu trebuie făcute pentru glorie, ci trebuie să reprezinte un comportament firesc al companiilor de astăzi. Trebuie să existe etică şi responsabilitate, implicare în mediul înconjurător şi să ofere ceva comunităţii în cadrul căreia face profit.

Care sunt beneficiile CSR?

Beneficiile potențiale ale CSR pentru companii includ: o mai bună recunoaștere a mărcii, reputație pozitivă a afacerii, creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților.

În ce fel mă ajută CSR?

O campanie bună de CSR îți poate promova compania ca un model pozitiv. Atunci când o companie se remarcă prin bunele sale practici și prin activitățile derulate în cadrul comunităților, câștigă și atenție din partea media. De asemenea, astfel de initiative sunt deseori premiate în cadrul unor evenimente de prestigiu organizate de diferite instituții, printre care și camerele de comerț.